torsdag 8. desember 2016

Hvit jul

-Iallefall inni stua vår.
Ute er det igrunnen ganske grønt enn så lenge.
16 grader og strålende sol i dag.
Jeg nyter det så lenge det varer. Jeg trenger ikke snø, iallefall ikke før lille julaften.
Jeg er ikke så glad i rødt, så her går det mest i hvitt, sølv, gull, grått og litt grønt.
Blir fin julestemning av det også.


Noe av glasspynten min har fått plass på dette hjertet, som egentlig er til oppheng av smykker.
Stjernene på speilen laget jeg og Saga tidligere.
Oppskrift på leiren finner du her hvis du vil lage selv.


Mamma har strikket en kjempefin kofte til meg.
Når den ikke er i bruk på meg, så brukes den også som pynt i stua.
Tomek fyrer så det er nærmere 30 grader her, så det er desverre ikke så ofte jeg har den på meg.


Stabburet som bestemor har laget har også kommet frem igjen.
Saga har pyntet taket med snøfnugg som mamma har heklet.


Noen små furutrær i norgesglass lager skikkelig julestemning for meg.
Husker bestemor og bestefar alltid hadde furu til juletre.
Det lille sølvjuletreet nede i hjørnet har jeg hatt i mange år.
På barneskolen sendte vi pakker med julemat til barnefamilier som trengte det i Polen.
Jeg fikk et langt takkebrev tilbake sammen med dette lille juletreet.


Bambiputa i sofaen har vært mye på reise.
Den har mamma sittet på i bilen så langt tilbake som jeg klarer å huske.
Nå flytter den ikke så mye på seg lenger, kun opp i sofaen vår til jul.


Her henger det minner på en lang snor.
Luer og votter fra jeg var liten, små votter som Stig Einar kjøpte i gave til Saga når hun var baby,
Stig Einar sine små votter og bunadsokker, bestefar sine votter og litt til.
Koselig å gå forbi i gangen hver dag.


Jeg gleder meg til frokost på julaften.
Da skal vi ta i bruk disse asjettene og krusene jeg kjøpte på forrige januarsalg.

Vi har litt pynt med farger på også altså, men det kan jeg vise en annen gang.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar