fredag 9. desember 2016

Barnas julepynt

Det er ikke bare hvit pynt her på gården.
Ungene sin egenproduserte julepynt må også frem hvert år.


På hylla i gangen står dorullnisser og snømenn på utstilling.
Jeg smiler hver gang jeg går forbi her.
Det er følelser og minner knyttet til hver eneste lille ting.


Stig Einar har laget denne duskenissen med huggtenner.
Meget mulig The julekalender gikk på tv det året.


Ingen skulle tro at Saga hadde laget en guttesnømann, nei.
Derfor fikk den rosa flosshatt og lange øyevipper.
Hun var veldig bestemt på at det var en jentesnømann.


Noen av Saga sine kreasjoner.
Glemmer aldri når hun kom hjem fra skolen og hadde laget julekrybbe i eggekartong.
Hun var utrøstelig, for hun hadde mistet Jesus på vei hjem, og hun kunne ikke finne han igjen.
Bestemor måtte hjelpe henne å lage nytt Jesusbarn, så var det greit.


Noen av Stig Einar sine mesterverk.
Som vi lo den julen han hadde støpt lys.
Jeg åpnet gaven fra han, og prøvde så godt jeg kunne å holde meg alvorlig.
Det gikk overhodet ikke an, jeg fikk totalt latterkrampe.
Heldigvis lo han godt selv også.

Det er et av høydepunktene hver jul,
å finne frem, stille ut, og mimre over denne skjønne julepynten.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar