mandag 28. november 2016

Prosjekt bad

Endelig har vi kommet igang igjen med innejobbing.
Vi pusset jo opp soverommet i vår, men ble ikke ferdige med badet.
Når det ble varmt i været, så var det kjedelig for Tomek å jobbe inne,
så vi satte badet litt på vent.
Men nå har han begynt her igjen.


Også her pusser vi opp på veldig lavbudsjett.
Gipsplatene fikk vi av pappa, så de er gjenbruk.


Gulvet var ikke bra i det hele tatt, så det måtte først plates og rettes opp.
Avrettingsmasse fikk vi også gratis av en som hadde kjøpt for mye.
Det eneste vi har brukt penger på her hittil, er en flaske primer til 114,-


Hele huset her er skakt, så det gikk med litt masse for å få riktig fall til sluken.


Sånn så veggene ut før. Masse små platebiter som var spikret opp, kun med maling på.
Gjett om jeg gleder meg til veggene blir kledd med fine nye fliser.


Og gjett om han her var fornøyd med å få tillatelse til å røyke inne under oppussingen.


Vi fikk også flisene gratis. Vi må bare sortere de, for fargenyansene er litt ulike.
Men så lenge de havner på hver sin vegg, så gjør det ikke noe. 
Det var flest av de beige flisene, så de kommer bak badekaret nederst her,
og på bakveggen med vasken og toalettet.
Så blir det hvite på sideveggene.
Vi skal ha fliser på gulvet også, men de er enda ikke i hus.
Har litt lyst på sjakkmønster, men vi får se hva som dukker opp.
Jeg er strålende fornøyd hittil, og jeg gleder meg til jeg kan vise frem det ferdige badet.
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar