mandag 9. januar 2017

Verdens beste pannekaker med ny vri

I mange år har jeg brukt denne oppskriften på pannekaker.
De blir kjempegode!


Ungene elsker disse, og Saga var ikke klar for den polske varianten.

 
Så ho fikk de som ho pleier, med syltetøy på.  
Men jeg droppet melis i oppskriften denne gangen.
Jeg hadde egentlig tenkt å kutte ut kardemommen også, men den havnet automatisk i bollen.
Det gjorde ingenting.


Tomek stekte kjøttdeig med kebabkrydder.


Så stekte han løk, paprika og champignon.


Dette rullet han inn i pannekakene sammen med revet ost.


Disse ble stekt i stekeovnen ca. 15 minutter på 200 grader.


De ble kjempegode!
Jeg var litt skeptisk, for i mitt hode så hører pannekaker sammen med sukker, syltetøy eller is.
Men dette ble en ny og positiv versjon av de gode gamle pannekakene.


Det blir garantert ikke siste gangen vi spiser de på denne måten.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar