søndag 1. januar 2017

Vår nyttåsaften

Det var stille og rolig på Krossvoll på nyttårsaften i år.
Men vi fikk spist mye god mat igjen.


Stig Einar ønsket seg kebab, så da gjorde jeg et tappert forsøk på å lage det.
Jeg kuttet lammekoteletter i små biter, og stekte sammen med dette krydderet.


Dressingen laget jeg av rømme og tacosaus som jeg rørte sammen.
Dette fikk han sammen med tortillalefser.
Kebab alà Krossvoll.
En enkel løsning, men han ble heldigvis veldig fornøyd med resultatet.


Saga ønsket seg spareribs.
Det ble godt det også, men ikke helt som hun hadde sett for seg.
Bbq sausen jeg hadde kjøpt var visst ikke noe god.
Men hun spiste godt likevel, uten saus.


Ellers var det hjemmelaget potetstappe, svinekoteletter og golonka 
med grønnsaker og polsk surkål med eple.


Til dessert nr. 1 valgte alle ungene Kos sjokoladepudding.
Etter dette reiste Stig Einar på fest.


Og jentene fortsatte med dessert nr. 2.


 Og jammen klarte de å holde seg våkne til klokka ble tolv.
Jeg hadde mine tvil en stund, for de var ekstremt trøtte begge to.


Vi hadde ikke kjøpt raketter selv, men de fikk stjernerap, og var fornøyd med det.


Vi fikk se mange flotte raketter likevel.


Det lyste godt fra Einaerfjellet i går også, og det smalt mye rundt huset her.
Melkeskvetten og en flokk ender vimset rundt oss mens vi stod ute.
De brydde seg overhodet ikke om rakettene.
Bamse, Chanel og Kakao lå inne og sov.


Tomek måtte sove litt før klokka ble tolv, men vi tre klarte å holde oss våkne.
Men vi sloknet før klokka var ett alle sammen.

Vi ønsker dere alle et strålende nytt år!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar