fredag 2. desember 2016

Snøfall og pepperkakehus

Jeg har lest endel kritikk av den nye adventserien på nrk.
Jeg skjønner helt ærlig ikke problemet.
For det første har vi bare sett en episode enda, og vi vet ikke hva som skjer videre.
Jada, det var ikke akkurat verdens hyggeligste fostermor, men hva så.
Jeg synes ikke hun virket slem, kanskje bare litt utilpass i rollen.
Hvis dette skal boikottes fordi det liksom stiller alle fosterforeldre i dårlig lys, 
så må vi jo boikotte Askepott og alle andre eventyr med onde stemødre også da.
Nei, både jeg og Saga likte det vi så, og vi tror dette kommer til å bli veldig spennende fremover.

Men det skal mye til å slå min favoritt fra barndommen, nemlig Jul i Skomakergata.


Saga likte den også.
Fint tidsfordriv for en veldig forkjølet jente som var hjemme fra skolen i dag.
Senere skal vi se andre episode, så får vi dobbelt opp av adventsserier i år.


Litt syk, men like blid.
Også så fornøyd med at Alvine har kommet på besøk i år også.
Hun satt plutselig i taklampa i dag på morraen.


Da fikk Saga nesten litt panikk fordi vi ikke hadde pepperkakehus hun kunne bo i. 
Heldigvis hadde jeg kjøpt et allerede.
Tradisjonen tro, kjøpte jeg et ferdig byggesett på Kiwi i år også.

 
 Enkelt, greit og godt.
Så da var det bare å få pyntet det i full fart, slik at Alvine har et sted å sove i natt.

 
Så her var det ferdig, fort og gæli, men klart for overnattingsgjesten.
Så er det bare å vente å se hva slags sprell hun finner på i år.




 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar