fredag 15. april 2016

Våronna er igang

Nå er våren endelig kommet, og Saga og jeg er godt igang.
Vi har foreløpig sådd blomkarse og sukkererter, men flere frøposer ligger på vent.


 Vi la frøene i bløt et par døgn, så de fikk begynt å spire litt før vi satt de i jorden.


Vi har lagt bleier i pottene for at de skal holde bedre på fuktigheten. 
Så nå er det bare å vente. Hun sjekket tre ganger den dagen om de hadde kommet over jorden.
Tålmodighetsprøve dette her.


Derfor er det greit å plante litt ferdige blomster også.
En gammel ødelagt fontene ble kjempefin som blomsterpotte til stemorsblomster.


Mamma har en stor forsythiabusk. Her har vi puttet noen greiner av den i jord, 
og håper at dette også blir en stor busk etterhvert.
Vi har også malt marihøner.
Disse har vi en plan med, men det skal jeg vise senere.


Er det noen som vet hva denne planten heter?
Den klatrer oppover en port som må vekk.
Jeg vet ikke helt hvordan vi skal klare det uten å klippe den ned.
Jeg vil derfor lese meg opp litt på hvordan jeg skal gripe saken fatt,
men det er ikke så lett når jeg ikke vet hva den heter.



Tomek er et arbeidsjern som vanlig.
Her har han lagt heller som jeg var så heldig å få gratis på facebook.
Gazeboen var gammel og klar for søpla egentlig.
Den var skakk, og taket var borte etter et snøras for noen år siden.
Men Tomek fix.
Han rettet den opp, laget nytt tak, og vips, så hadde vi en koselig sitteplass.


Nå lager han grillplatting ved siden av.


Vi jobber og ordner med endene og hønene som nyskjerrige tilskuere.


De tar virkelig livet med ro og nyter våren og all snacksen de finner i gresset.
De er en kjemegod hjelp til å holde hagen sneglefri.


Saga sin lille prinsesse Snehvit.


Koselige syssler fremover nå.

I dag er det overskyet og kaldt, så da skal jeg jammen ta meg en tur til frisøren tenker jeg.
Altfor lenge siden sist, så det skal bli deilig å få renska opp litt på toppen også.

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar