tirsdag 26. september 2017

KFC eller KFK

KFK er helt klart en favoritt her.
Krossvolls friterte kylling!


Krydderet var langveisfra i dag, men resten er ganske kortreist.
Vi har brukt polsk krydder her, men det funker nesten like greit med Maggi crispy chicken.
Vi la kyllingen i melk en stund før vi rullet de i krydderet.

 
Så stekte vi de i masse rapsolje.


Gulrot, poteter, paprika, blomkål og hjemmelaget brun saus var veldig godt til.
Og selvfølgelig soppstuing!
Soppstuingen denne gangen var med kantareller, rødgul piggsopp, traktkantarell og matblekksopp.

 
Vi fant masse traktkantarell på vår siste sopptur.
Resten av dette er nå fryst ned, men neste gang skal vi prøve å tørke den.
Og vi skal legge noe ned i olje. Det legger jeg ut oppskrift på senere.


Jeg var rundt halve byen for å få tak i en soppkniv.
Det var det ingen som hadde, så jeg laget en selv.
En skrellekniv og en pensel fra europris, og 20 cm gaffatape funker kjempefint.

Ellers ser det sånn ut i stua her for øyeblikket...


Jeg kom plutselig litt i julemodus her, og begynte å lage plass til juletreet.
Jeg er veldig god på å begynne å ommøblere, men det er ikke så lett å bli ferdig.
Tenker Tomek blir glad for å komme hjem til dette.
Han er heldigvis vant til det, og hjelper "gjerne" til med å gjøre det ferdig.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar