onsdag 15. mars 2017

Operasjonsdag

I dag var dagen hvor Bamse skulle opereres.
Han er ikke veldig fornøyd med å sitte i bur, men han hadde ikke noe valg.


Han vil ikke ligge nede i bilen, og jeg var redd han skulle falle og få vondt i første sving.
Derfor fikk jeg lurt han inn i dette buret.


Hos dyrlegen fikk han først beroligende, men han nektet å legge seg ned for å slappe av.
Han stod på stive bein og støttet seg på meg.


Men til slutt klarte han ikke mer, og flatet rett ut.


Klokka 13 i dag måtte jeg reise fra han på AniCura dyreklinikk på Bergemoen.
Han har hatt patellaluksasjon. Det betyr at kneskålene hans har gått ut av possisjon.
Han har hatt det lenge, men tidligere har jeg bare kunnet dytte de på plass igjen, uten problemer.
I det siste har det blitt verre, og veldig smertefullt for han når det skjer.
Da var det bare en ting å gjøre, så nå er begge bakbeina nyoperert.


Klokka 17 reiste jeg og Stig Einar for å hente han.
Vi snakket litt ute i butikken, og da hørte han oss.
Han begynte da å pipe noe veldig, det hadde han ikke gjort før vi kom.
Når vi kom inn til buret hans, satte han seg opp og smilte til oss. 
Operasjonen hadde heldigvis vært vellykket, men vi har en stor jobb å gjøre fremover nå.


Nå ligger han i stua, omringet av kompostbinger.
Han må holde seg i ro, så da er det tryggest sånn, både for han sin del, 
og for å holde Chanel og kattene på avstand.
Nå ligger han og ynker seg hele tiden, og jeg har sååååå vondt av han, stakkars.
Dyrlegen advarte meg heldigvis om at det kom til å bli sånn.
Han har ikke smerter, men han er rett og slett drita full...
Så han får bare ule i kveld, så håper vi at han føler seg mer opplagt i morgen. 
Er veldig spent på hvordan lufteturer skal gå fremover siden begge bakbeina er operert, 
men det må jo gå på et vis det også.
Heldigvis finnes det gode smertestillende medisiner.
Stingene skal taes om 12 dager, så det er liksom første delmål i prosessen nå.
Vi er forberedt på masse trening fremover, 
og satser på at han blir den samme spinnville Bamse igjen om en liten stund.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar