lørdag 30. april 2016

Det var en gang

En lang tynn og ubrukelig korridor,
Som nå har det blitt en fin og praktisk gang.


Jeg har pusset opp denne gangen utallige ganger selv, men aldri ordentlig.
Det har nesten bare blitt klatting med maling.
Og jeg ble aldri fornøyd. Det var det mest upraktiske rommet i hele huset.
Sånn så veggene ut før vi satte i gang nå.


Når jeg var liten, så var veggene knall turkise, taket knall gult, og inni garderoben var det knall rosa.
Flott, vet du.
Etter det har det vært mye forandringer her.
Når jeg flyttet inn her igjen var veggene lyselå, og med rosaaktig belegg på gulvet.
Jeg har malt grønt nede og gult oppe en gang på 90 tallet.
Etter det satte vi opp brystpanel og malte burgunderrødt over.
Da ble det også lagt laminat på gulvet.
Så ble det røde hvitt, før brystpanelet ble fjernet og veggene ble malt beige som på bildene her.


Nå var det på høy tid å gjøre noe her igjen, og denne gangen ble det gjort skikkelig.
Laminat og belegg ble fjernet.
Garderoben fjernet, og døren inn til badet ble flyttet  litt på.


Her holder Tomek på å fjerne garderoben.


Garderoben er borte, døra til badet er flyttet, og gangen virket plutselig tre ganger så stor.
Jeg lagret en kontainer for en mann her en periode.
I betaling fikk jeg kontaineren.
Når han kom for å tømme den, lurte han på om jeg ville ha noe av det som var i den.
Der var alle disse panelplatene, så de kostet oss ikke ei krone.
Sånn liker vi!


Her måtte vi være kreative for å få ting greit.
Noen vegger kunne ikke rives, så da måtte vi vri hjernen for å finne løsninger som funket.
Taket var også et problem, for platene var satt opp etter veggene.
Men jeg synes vi fikset det veldig greit.
Over her lagde vi et skoskap, og en hylle til kurver hvor vi lagrer vanter og luer.


Her satte vi opp en ekstra liten vegg for å skjerme litt til knaggrekkene.


I veggen ved siden av vinduet lagde vi et innebygd nøkkelskap.


Hyllene i nøkkelskapet har fått øyeskruer på undersiden.


Og gulvet fikk nye fine fliser.


Og her er det ferdige resultatet.
Den lille benken har Tomek snekret av restematerialer.
Den har oppbevaring i setet, så her er alle Bamse sine ting.


Innebygd skoskap.
Det er ikke så dypt, men det passer akkurat til Saga sine, og mine sko.


Den lange tynne tarmen av en gang vi hadde før var overfylt av jakker,
og gjester hadde problemer med å finne en plass til sine jakker.
Nå henger våre greit tilgjengelig, men litt gjemt bak denne lille veggen.


Og vi har egne gjesteknagger.
Her var takplatene skadet, og det gikk veldig mange ledninger her.
De gjemte vi greit med denne hyllen, og kurver til vanter og luer.


Og her er nøkkelskapet vårt.
Jeg laget en tegning og satte i glass og ramme.
Det er bare festet med små hengsler, og lukkes med magnet.
Veldig praktisk.

3 kommentarer:

  1. Veldig bra. Dere finner mange praktiske løsninger. Ble kjempe fint.

    SvarSlett
  2. Veldig bra. Dere finner mange praktiske løsninger. Ble kjempe fint.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. :-) Vi kunne ikke vært mer fornøyd selv. :-)

      Slett