torsdag 19. juli 2018

Høstgryte som sommermat

Dette likner egentlig veldig mye på noe jeg pleier å lage på høsten og vinteren,
men etter flere dager med suppe eller salat, så fikk jeg lyst på ordentlig middag i går.


Jeg tok opp en pakke med rådyrstrimler.
Disse stekte jeg med salt, pepper, timian, paprikapulver, hvitløkspulver og paprikasesam.



Så helte jeg endel kokende vann over dette og lot det småkoke sammen med to terninger grønnsaksbuljong
 og en bit brunost, mens jeg stekte litt løk, hvitløk og sjampinjong.



Dette hadde jeg også oppi gryta, så stod det og småputret mens jeg ommøblerte litt på verandaen,
mata fuglene og surra rundt i hagen i noen timer.

Ca. en halvtime før vi spiste, så hadde jeg oppi forvellea blomkål og aspargesbønner.


Dette ble inntatt sammen med hjemmelaga potetstappe og sylta rødbeter. 
Veldig godt!

En polsk kamerat av Tomek ble litt snurt for at han ikke ble innvitert på middag.
Han elsker villt, så da blir det rådyr i dag også da.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar